Jak zaadresować paczkę?
Adresowanie paczki wydaje się z pozoru sprawą całkiem błahą, taką jednak nie jest. Od poprawnego zapisu danych nadawcy i adresata zależy bowiem naprawdę wiele. Właściwe zaadresowanie naszej przesyłki sprawi, że dotrze ona w terminie do swego adresata. W przeciwnym wypadku – niekoniecznie. Zatem zanim wyślemy naszą paczkę w podróż, czy to krajową, czy też zagraniczną, pamiętajmy o poprawnym jej zaadresowaniu.
Po pierwsze - dane nadawcy
Terminologia w tym przypadku może być nieco myląca, bowiem mimo iż adresujemy naszą paczkę, to konieczne jest zamieszczenie na jej opakowaniu nie tylko danych adresata, ale także nadawcy.
Standardowo adres nadawcy wpisywany jest w lewym, górnym rogu powierzchni koperty, czy też opakowania paczki. Wpisu należy dokonać niezmazywalnym markerem w kolorze kontrastującym z kolorem paczki, najlepiej drukowanymi literami, wyraźnie i przejrzyście.
W przypadku wydruków systemowych, listów przewozowych (zawierają dane nadawcy i odbiorcy paczki), czy też naklejek z danymi nadawcy, stosownie przyklejamy je we właściwym miejscu paczki, w sposób uniemożliwiający odklejenie podczas transportu. Jeśli wydruk stanowi zwykła kartka papieru, należy włożyć ją do nieprzemakalnej folii, odpowiednio zabezpieczyć i następnie przykleić we właściwym miejscu paczki. W tym punkcie warto także pamiętać, że na etykietach i listach przewozowych nie należy samodzielnie wprowadzać żadnych zmian, niczego dopisywać ani skreślać. Istotne jest również, aby wygenerowany w takim przypadku kod kreskowy nie został uszkodzony oraz przyklejony bez zaginania.
Jakie dane dotyczące nadawcy powinny znaleźć się na paczce?
Umieszczając na paczce dane nadawcy, należy wpisać:
- imię i nazwisko nadawcy (opcjonalnie nazwę firmy);
- ulicę;
- numer domu, bloku, posesji, lokalu/mieszkania;
- kod pocztowy;
- miejscowość;
- numer telefonu;
- adres e-mail;
- w przypadku paczki zagranicznej, także kraj, najczęściej w języku angielskim lub francuskim, tj. np. POLAND / POLOGNE.
Pamiętajmy, że dane nadawcy to jednocześnie adres, pod który przyjedzie kurier odebrać naszą paczkę. Aby zaoszczędzić sobie niepotrzebnych problemów i opóźnień, zawsze należy dołożyć wszelkich starań, by wpisany adres nie pozostawiał żadnych wątpliwości. Dlatego nawet w przypadku wysyłania paczki z firmy, warto dopisać imię i nazwisko osoby, z którą powinien skontaktować się kurier w celu odbioru przesyłki (ma to znaczenie zwłaszcza w dużych biurowcach). Numer telefonu nadawcy zamieszczony na paczce będzie zatem dla kuriera z pewnością dużym ułatwieniem.
Po drugie – dane adresata
Podobnie, jak w przypadku danych nadawcy, dane odbiorcy naszej paczki powinny zawierać:
- imię i nazwisko adresata (opcjonalnie nazwę firmy);
- ulicę;
- numer domu, bloku, posesji, lokalu/mieszkania;
- kod pocztowy;
- miejscowość;
- numer telefonu;
- adres e-mail;
- w przypadku paczki zagranicznej, także kraj.
Na wskazany w ten sposób adres odbiorcy dostarczona zostanie nasza paczka. Im pełniejsze i dokładniejsze dane zamieścimy na przesyłce, tym będziemy mieć większą pewność, co do terminowości dotarcia paczki na miejsce.
Adresowanie paczki wygląda podobnie, jak zaopatrywanie jej w dane nadawcy, przy czym w tradycyjnym ujęciu, dane adresata wpisywane są w prawym, dolnym rogu koperty, czy też powierzchni paczki. W przypadku wydruków, generowanych przez system przewoźnika etykiet i listów przewozowych, sytuacja wygląda praktycznie identycznie.
Po trzecie – dodatkowe informacje oraz sprawdzenie poprawności zaadresowania paczki
Zanim nadamy swoja paczkę, wygenerujemy etykietę, czy zapiszemy dane listu przewozowego, powinniśmy dokładnie sprawdzić poprawność zapisów i skorygować ewentualne pomyłki.
Jeśli system, przez który nadajemy paczkę, przewiduje takie rozwiązania, powinniśmy zamieścić także dodatkowe informacje dotyczące przesyłki, jakich wymaga etykieta, czy też list przewozowy. Może to być np. wskazanie, że paczka ma zostać przekazana na recepcji, informacja dotycząca zawartości paczki lub prośba o kontakt telefoniczny przed doręczeniem przesyłki.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług nadawania paczek.